4.24.2009

Novidades - Emprego em ANGOLA - EUA - CANADA

GERENTE DE LOGÍSTICA

Gerenciar unidades para Holding multinacional, com posição mundial destacada, principalmente na gestão do planejamento, controle e avaliação da eficiência dos meios de transportes utilizados pela empresa, baseando-se na disponibilidade de recursos físicos, materiais, financeiros e humanos.Coordenar o planejamento e programação da produção, estocagem, distribuição e transporte de produtos, atendendo às demandas de vendas e prazos de entrega.Experiência com Estoque de giro, custo logístico, parametrização de materiais, performance de fornecedores, além do planejamento e gerenciamento de estratégias para atingir os objetivos operacionais.Forte gestão de equipes, principalmente com características multiculturais e conhecimentos avançados de informática.A empresa oferece plano de benefícios e remuneração em dólares, com valor líquido não inferior a U$ 5.500,00. Os interessados deverão encaminhar currículo em formato word ou pdf sob a sigla GLAA/9, com pretensão salarial e disponibilidade para fixar residência e viagens para outros países aos cuidados de Márcia Gravalos Wandeur – email marciawandeur@yahoo.com.br.

CONTROLLER

Profissional com experiência consolidada em Tesouraria, Planejamento Financeiro, Contabilidade, Faturamento, Custos, políticas e definições contábeis, financeiras, fiscais e gerenciais de custos, coordenação a elaboração do budget anual da empresa e suas revisões periódicas; bem como, gestão de equipes administrativas e financeiras, racionalização de processos, monitoramento de custos e elaboração de projeções financeiras. Experiência em elaborar e acompanhar o processo orçamentário por centros de custos e projetos desenvolvidos. Formação superior em Administração de Empresas/Economia/Ciências Contábeis, completam o perfil do profissional. A empresa oferece plano de benefícios e remuneração em dólares, com valor líquido não inferior a U$ 5.500,00.Os interessados deverão encaminhar currículo vitae em formato word ou pdf sob a sigla CAA/9, com pretensão salarial e disponibilidade para fixar residência e viagens para outros países aos cuidados de Márcia Gravalos Wandeur – email marciawandeur@yahoo.com.br.

GERENTE DE PEÇAS

Holding do segmento de construção civil e distribuição de matérias-primas identifica profissionais para: Com experiência e conhecimento em gerenciamento de compras e estoque de peças para caminhões, análise de contratos, orçamentos, métodos de pagamento, controle de inventário, otimização de custos, elaboração de relatórios gerenciais, gerenciamento de equipes e estruturação do departamento de Estoque.Dinamismo, resiliência, inglês fluente, imprescindível graduação universitária Acadêmica ou Tecnológica, bem como, disponibilidade para expatriação, complementam o perfil desse profissional. A Holding designará a esse profissional a responsabilidade por toda a logística de aquisição, estoque e distribuição de peças para as respectivas oficinas. Oferece atraente remuneração, pacote de benefícios diferenciados, alojamento, transporte, alimentação e duas viagens por ano ao Brasil, além de todos os desafios de uma carreira internacional. Os candidatos interessados podem encaminhar currículos em formato word ou pdf com as informações detalhadas e pretensão salarial aos cuidados de Márcia Gravalos Wandeur para o e-mail: marciawandeur@yahoo.com.br sob a sigla GPE/9.


GERENTE DE FROTA

Empresa sócio gestora, multinacional, que atende a todos os segmentos, visando o desenvolvimento de estruturas em Angola, disponibiliza uma proposta para: Experiência no gerenciamento operacional, em especial de motoristas, rotas e frotas de caminhões, logística do percurso de equipe de mais de 100 motoristas responsáveis pela distribuição de cimento e materiais de construção civil para diversas regiões do país. Boa capacidade de planejamento, disponibilidade para residir em Angola, graduação Técnica ou Superior em Logística, dinamismo e pró-atividade, complementam o perfil do profissional.A empresa oferece atraente remuneração, pacote de benefícios diferenciados, alojamento, transporte, alimentação e duas viagens por ano ao Brasil, além de todos os desafios de uma carreira internacional. Os candidatos interessados podem encaminhar currículos em formato word ou pdf, com pretensão salarial e informações detalhadas aos cuidados de Márcia Gravalos Wandeur para o e-mail: marciawandeur@yahoo.com.br sob a sigla GFA/9.


GERENTE DE DESENVOLVIMENTO IMOBILIÁRIO


Conhecimentos e experiência em prospecção, desenvolvimento imobiliário e aquisição de propriedades, tanto rurais (terrenos), quanto prediais, conhecimento em gestão financeira e de projetos de construção civil, habilidade na busca de informações junto a órgãos públicos, legislação local e acompanhamento dos projetos de construção e instalações prediais. Capacidade de comunicação, disponibilidade para residir em Angola e graduação em Edificações ou Engenharia Civil, completam o perfil do profissional. A empresa oferece atraente remuneração, pacote de benefícios diferenciados, alojamento, transporte, alimentação e duas viagens por ano ao Brasil, além de todos os desafios de uma carreira internacional.Os candidatos interessados podem encaminhar currículos em formato word ou pdf com as informações detalhadas e pretensão salarial aos cuidados de Márcia Gravalos Wandeur para o e-mail marciawandeur@yahoo.com.br, sob a sigla GDI/9.

30/03/2009

SUPERVISOR DE LINHA DE PRODUÇÃO

A REALNET Consultoria em Recursos Humanos busca o seguinte perfil para atender seu cliente de Indústria Alimentícia, em Angola: SUPERVISOR DE LINHA DE PRODUÇÃO. Formação: Técnico em Mecânica Industrial ou Eletromecânico. Experiência industrial no segmento de Bebidas. Responsabilidades: Verificar e controlar o processo de engarrafamento em linha de produção. Liderar e fazer cumprir o engarrafamento de água. Adotar e fazer cumprir as medidas de SMS junto ao Depto de RH. Adotar e fazer cumprir as medidas de segurança de equipamentos e ferramentas com base em normas internacionais. Garantir o apoio técnico a todas as atividades da empresa. Recorrer ao suporte técnico para a realização de suas funções. Enviar currículo com salário atual e pretensão até 2 abril /09 para rh@realnetbr.com.br

21/03/2009


ENGENHEIRO GESTOR DE PROJETO


Local de Trabalho: Luanda, Angola. Contratação: CLT. Atividade a ser desenvolvida: Gerir projeto de implantação de rede óptica. Acompanhamento físico-financeiro do projeto. Gestão de contrato de terceiros do cliente. Acompanhamento de projeto de obras civis e implantação de cabos ópticos. Interessados enviar CV atualizado para andreza@magicconsultoria.com.br anexa o nome da vaga no corpo do e-mail.

UTILITIES TECHNOLOGIST - SHELL OIL COMPANY

Utilities Technologist – Job Code 116

Job ID: U18619


Location: Houston, Texas, United States

Shell Oil Company, including its consolidated companies and its share in equity companies, is one of America's leading oil and natural gas producers, natural gas marketers, gasoline marketers and petrochemical manufacturers. Shell, a leading oil and gas producer in the deepwater Gulf of Mexico, is a recognized pioneer in oil and gas exploration and production technology. Shell Oil Company is an affiliate of the Shell Group, which operates in over 130 countries and territories and employs more than 112,000 people.

Shell Oil Company is currently seeking a Utilities Technologist for its Houston, Texas location.

Responsibilities:

In this position, you will be responsible for providing technical support and design services in the area of utilities and energy, including steam, power and fuel systems, water treatment, industrial gases, and heat transfer systems. Improves the performance, profitability, reliability, and operability of exisiting utility systems and conceives new designs capable of meeting such targets in a cost-effective way. Utilizes state-of-the-art simulation and optimization tools to predict the performance of both specific equipment units and integrated utility systems. Duties also include designing and evaluating new projects, performing utility system modeling and optimization, designing and implementing best practices related to energy efficiency and reliability, master planning, providing operational advice, and performing systems troubleshooting.


Requirements:


To be considered for this position, you must possess a Ph.D. in Process Engineering or Mechanical Engineering, plus 1 year of experience evaluating the performance of steam and power plants, including individual equipment units and whole integrated systems and performaing and assessing technical and economical projects to improve the performance of steam and power plants.

In addition to the tasks outlined in this job description, you may be assigned other responsibilities as needed. The Shell Group of companies offers an outstanding benefits package. In order to be considered for this position, you must e-mail your resume to Central-HR-Jobs@shell.com and reference the appropriate job code. No phone inquiries will be accepted.

Shell Companies in the U.S. are equal opportunity employers.


Application Deadline: Thursday 02 April 2009

Number of Vacancies: 1


EMPRESA USA NECESITA TIGRES Y PUMAS

Empresa farmacéutica norteamericana requiere químicos (as) farmacéuticos (as) peruanos (as) de primer nivel (A super 1) para: 1. Elaborar expedientes para registro sanitario (inscripción, reinscripción, cambios, etc) de medicamentos de acuerdo a las normas vigentes, incluyendo dominio de estudios de estabilidad, de equivalencia terapéutica, de eficacia y seguridad; 2. Hacer su seguimiento para lograr el éxito que todos deseamos, en el menor tiempo posible. 3. Lograr la mejor y mayor aproximación con los variados criterios al interior de la Autoridad Regulatoria y la Alta Dirección de la Secretaria de Salud del país. Rogamos remitirnos, hasta el 18 de de febrero, un resumen de su Hoja de Vida, destacando COMPROBADA experiencia en labores similares y éxitos logrados (indispensable; de no mencionarlos serán excluídos). Señalar pretensiones económicas (sea por honorarios, sueldo o por expediente - POR FAVOR, PRECISAR) y teléfonos para concertar citas. typasociados.usa@gmail.com


LABORATORY TECHNOLOGIST

BIOX Corporation
Summary Statement

This is a permanent position to operate and maintain the BIOX biodiesel and feedstock testing laboratory located at 585 Wentworth Street N, Hamilton, ON.

By delegation and under moderate supervision from the Research Scientist, this position provides, in a safe, legal and ethical manner, the technical expertise to operate the laboratory and generate data for plant monitoring and product R of A. Additionally, the Laboratory Technologist provides solutions to routine and non-routine problems needed to support the analytical testing services of the laboratory and operation of the biodiesel plant(s).

Major Duties and Responsibilities

• Receive, examine and record through log-in process inbound items for testing.
• Organize appropriate sampling.
• Test/analyze all samples as per the sampling and testing schedule.
• Maintain calibration of QC/QA documentation and samples.
• Maintain the instruments.
• Carry out R&D work on items pertaining to the BIOX process and related quality issues.
• Design appropriate trial runs for specific optimization purposes.
• Run lab scale experiments.
• Monitor and maintain stock or chemicals and consumables.
• Organize testing with outside labs.
• Tabulate and analyze data.
• Document results and generate reports.
• Devise and apply the methodology for dealing effectively with special analytical problems for which no published procedures exist.
• Assist lab management in the following aspects of operation:
o Quality management.
o Safety and health.
o Environmental compliance.
o Legal and ethical compliance.
o Training.


Minimum Qualifications and Skills

• Graduate / Post graduate degree or diploma in chemistry or chemical technology.
• 2+ years of hands on laboratory experience.
• Sound theoretical knowledge of chemistry and its applications is expected.
• Demonstrated flair for R&D.
• Experience operating lab instrumentation.
• Familiarity with QC/QA documentation preferably ISO 17025.
• Familiarity with statistical analyses of data (preferred).
• Able to effectively use application software such as Word, Excel, PowerPoint and Adobe.

Mental and Physical Effort

• Multi tasking capabilities and ability to work independently.
• Patience and attention to minute detail.
• Keen observation and exceptional written and oral language skills.

Working Conditions

• Indoor lab work (typically).
• Sample collection from the field is required from time-to-time.
• Overtime and emergency work during nights and weekends may be required.
• Local travel from time-to-time.

Date: January 23, 2009
City/Town: Hamilton
Location: ON/Hamilton
Wage/Salary: $20-$22/hour
Start: Feb/Mar 2009
Duration: Permanent
Type: Full Time
How to apply: email or fax
Company: BIOX Corporation
Contact: Human Resources
Fax: 905-337-4999
Email: opssearch@bioxcorp.com

Eligibility note: It is unlawful to employ a person who does not have permission to live and work in Canada. Unless the advert states otherwise, please ensure you have this permission before applying.


ANALYST ENVIRONMENTAL SCIENCE

INDUSTRY SEARCH/RECHERCHE D INDUSTRIE Chemicals, Environmental Services, Oil & Gas Field Services


CATEGORY Analyst Environmental Science


LOCATION Vancouver and area


PROVINCE British Columbia [BC]


TITLE/TITRE Lab Manager - Yellowknife (Duplicate)


JOB ID #/Identification du poste 8359


JOB DATE/DATE DE PROPOSITION 1/22/2009


RESPONSIBILITIES/RESPONSABILITÉS We Need Scientific Leaders!!!


THE COMPANY: Our Client is a leader in the global Laboratory Testing environment in the Edmonton area. They are sensitive to issues surrounding the environment at the same time being a quality centric company that focuses on continuous improvement.


THE ROLE: Reporting to the Western Canadian Director; you will be the Lab Manager for all lab operations and personnel in the Yellowknife area.


The major components of this opportunity are:
1. Understanding of Analytical Chemistry with a variety of instruments and equipment in an industrial lab setting
2. Material assessment and vendor management
3. Communication with all stakeholders from internal contacts, Clients and government bodies
4. Project management and Client interaction
5. Act as a mentor and driver of business operations


CANDIDATE PROFILE TO FIT THE ROLE:
In order to be considered a strong fit for this role you will have:
1. A strong understanding of the science of analytical testing and the methods associated with initiation and execution of laboratory experimentation.
2. Proactive management and leadership in a management capacity with proven results
3. Ability to develop and manage financial strategy for a successful operation
4. A High level of integrity and willingness to work in an 'open book' environment
5. Performance oriented management style that can help take our business to the next level


Candidates with experience and degrees from other countries are welcome to apply, but must relocate and live in the Yellowknife area for at least two years.


COMPENSATION:
We offer a competitive compensation plan consisting of a base salary, benefits, relocation, pension and more...

APPLY TODAY!!

NOTE: If you do not match the criteria cited above, but would like to be considered confidentially for unadvertised or upcoming Scientific, or technical roles across North America, email your resume in confidence to: sdavidson@locksearchgroup.comCONSULTANT Steve Davidson


CATEGORY Analyst Environmental Science

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